Este o intrebare care intriga multi antreprenori care vand produse. Raspunsul nu este niciodata sigur, pentru ca nu exista cea mai buna platforma de Social Media pentru promovare. Decat daca, stii ce face produsul tau si cine are nevoie de el. Cel mai bun raspuns este: “Depinde!”. In functie de caracteristicile articolului tau si de cine il cumpara, trebuie sa stabilesti care platforma este in concordanta cu imaginea de brand.
Dar pana la a stabili care platforma este cea mai buna, intai trebuie evidentiat ce poate sa inseamne un produs. Este un bun care satisface o nevoie, adica reprezinta ceva tangibil, sau un serviciu prestat. Apoi stabilesti cine este persoana care are nevoie de produsul tau, si ii rezolva o problema. Acest lucru influenteaza alegerea platformei pe care sa iti conturezi imaginea.
Fiecare platformă are un public distinct cu interese și comportamente specifice. Cele mai utilizate platforme de socializare, pentru promovare, sunt Facebook, Instagram, TikTok si LinkedIn.

Platformele si tipul de public al fiecareia
Conform unui studiu efectuat de Statista, in luna Mai a acestui an, existau 12,34 milioane de utilizatori Facebook in Romania. Este o platforma destinata persoanelor cu varste cuprinse intre 13 ani si 65+ ani. Aceasta aplicatie este are ca scop principal, comunicarea cu familia si prietenii. Utilizatorii pot face parte din grupuri cu interese comune (de exemplu, grupuri de mamici, de inchirieri sau vanzari de imobiliare, sau grupuri de vanzare a articolelor second-hand). Un alt scop pe care il are aplicatia, este afisarea noilor stiri din orice domeniu.

Este o platforma in care utilizatori sunt cei tineri, cu varste cuprinse intre 16 ani si 40 ani. Cea mai mare parte a utilizatorilor de Instagram din Romania in Mai 2024 era formata din persoane cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. Predominant in aceasta aplicatie, este continutul vizual atractiv, care evidentiaza moda, mancarea, calatoriile si plasarea de produse.
- TikTok
Cea mai utilizata platforma de tineri, cu un content de divertisment si care te face sa nu iesi din aplicatie, din cauza procesului automatizat de a da “scroll” si de a consuma si mai mult content. Utilizatorii petrec in medie 58 de minute si 24 de secunde pe TikTok in fiecare zi. In momentul de fata, si publicul cu varsta 30+ se indreapta catre aceasta aplicatie, datorita distribuirii de continut pe Facebook si Instagram.
In Romania, LinkedIn s-a dezvoltat incepand din 2021, trecand de perioada pandemiei, in ciuda faptului ca aceasta platforma de socializare era prezenta de mai multi ani.
Utilizatorii sunt activi in cautarea de oportunitati de angajare, parteneriate de afaceri, si resurse educationale. Persoanele care folosesc aceasta aplicatie, sunt studenti, profesori, angajati in companii multinationale, sau fondatori de companii.
Tipuri de continut pentru fiecare platforma de Social Media
- In cazul Facebook, sunt foarte apreciate videoclipurile lungi, cu durata mai mare de 3 minute, ca de exemplu, secvente dintr-un podcast in care se discuta pe tema sportului. Un alt tip de continut este cel al link-urilor care trimit catre stiri din tendinte, despre subiecte discutate foarte mult.
La nivel de campanii platite, poti seta obiective in functie de ceea ce iti doresti. Daca vrei ca utilizatorii sa comande produsul de pe site, poti introduce in platforma un catalog care cuprinde articolele tale, ca apoi sa il poti promova cu trimitere directa spre achizitionare. Un alt mod de a evidentia un articol, este prin crearea unei reclame cu acesta, cu redirectionare catre apel telefonic sau catre un mesaj cu privire la detaliile produsului.
- Pentru Instagram, Reels-urile sunt cele mai vizualizate, de aici rezulta si timpul indelungat de activitate pe aplicatie. Capteaza atentia timp de un minut si jumatate per video, in functie de ceea ce prezinti. In general, sunetele cele mai folosite, descrierile multiplicate si hashtag-urile, fac un video sa ajunga viral. Un alt tip de continut este cel carusel, in care poti insera imagini sau videoclipuri. Sunt foarte bune atunci cand prezinti un proces pe pasi in vederea realizarii unui lucru, sau in explicarea unor situatii de actualitate cu informatii relevante domeniului tau de activitate.
Campaniile platite se construiesc in acelasi sens cu cele de pe Facebook, chiar pentru a eficientiza timpul de concepere, le poti sincroniza pe ambele platforme.

- TikTok, in acest moment, ofera trenduri pentru Instagram. Ce inseamna trend? Inseamna ca reproduci un video cu acelasi sunet folosit de o buna parte din creatorii de continut, pliat pe caracteristicile produsului tau.
Iti ofer un sfat legat de trenduri. Acestea sunt temporare si nu toate sunt potrivite pentru ceea ce vrei sa promovezi. Astfel, ai grija sa nu recreezi toate trendurile pentru ca poti sa “gonesti” potentialii cumparatori, si devii mai putin relevant pentru piata.
Functioneaza foarte bine publicitatea unui produs, pentru ca la 3-4 videoclipuri vizualizate, apare o reclama, care are ca tema chiar articole din nisa ta. De exemplu, daca tu faci torturi, un video estetic privind pasii de decorare a unui tort, poate fi o reclama care sa aiba succes.
- LinkedIn este pentru cei care vor sa comunice B2B. Ce presupune aceasta comunicare? Pentru a vizualiza care sunt tipurile de continut de pe aceasta platforma, urmareste articolul de blog intitulat “Tipuri de continut pe LinkedIn, pentru brandul tau”.
Ce este de retinut, este ca poti folosi o platforma prin care sa promovezi un produs, sau le poti combina pentru o strategie mai bine optimizata. Utilizarea unei combinatii de platforme poate sa ofere cele mai bune rezultate prin atingerea unui public larg si diversificat.