Domeniul medical este unul dintre domeniile pentru care ne oferim serviciile de promovare, inca de la inceputul activitatilor noastre.
Desi acest studiu de caz priveste mai degraba domeniul e-commerce, acesta are stransa legatura si cu zona medicala, deoarece, clientul nostru comercializeaza tinute vestimentare si accesorii de calitate, pentru o piata in continua dezvoltare.
Prin expunere acestui studiu de caz, dorim sa subliniem importanta unei strategii de promovare, foarte bine optimizate, in rezultatul real al vanzarilor.
Obiectivele campaniei:
Crestera vizibilitatii paginii
Targetarea audientei optime
Cresterea vanzarilor din site
Pe baza obiectivelor stabilite, GUMM a dezvoltat o strategie de promovare prin campanii platite, pentru platformele de social media, Facebook si Instagram, pe baza portofoliului de produse al clientului. De altfel, am creat campanii de vizibilitate ale ofertelor de sezon, din perioada 1 Februarie – 1 Aprilie 2024, care au ajutat la atingerea rezultatelor prezentate in acest studiu de caz.
Strategia de crestere a vanzarilor, a privit in principal, asocierea catalogului de produse ale clientului, in contul de administrare din Meta Business Suite, si promovarea acestuia in cateva campanii cu obiectiv de vanzari. Aceste produse au fost impartite in mai multe categorii, fiecare tintind sa atinga piata cea mai optima de clienti. Fiecare campanie de vanzari a avut cate 4 reclame, perfect optimizate, pentru a creste valoarea fiecarei vanzari.
Reclamele acestor campanii au prezentat poze dinamice, optimizate complet, cu produsele din portofoliul clientului, catalogul de produse cu posibilitatea de swipe la dreapta pentru a vedea mai multe produse, si cate o pagina speciala, de tip landing page, direct din Facebook si Instagram, pentru a putea face trecerea utilizatorilor catre site, intr-un mod mai usor.
Campaniile din perioada evenimentelor de sezon, au avut ca obiectiv, atat cresterea numarului de vanzari, cat si cresterea vizibilitatii brand-ului, optimizand constant costul per click. Reclamele din aceste campanii au prezentat reels-uri si bannere cu oferte promotionale de sezon, dar si cu noile colectii.
Rezultate generale ale campaniilor
Impact: 352.175
Afisari: 1.735.929
Suma cheltuita: 1.753,61 $
CPC mediu: 0,04 $
Clickuri: 46.871
Valoare conversii: 6.001,84 $
Analiza generala
Eficienta campaniilor
Campaniile de Meta Ads au generat un total de 1.735.929 afisari, rezultand intr-un impact semnificativ, de 352.175. Aceasta a dus la 46.871 clickuri pe linkuri, cu un cost pe click (CPC) foarte scazut de doar 0,04 $. In total, suma cheltuita pentru aceste campanii a fost de 1.753,61 $, generand o valoare totala a conversiilor de 6.001,84 $.
Performanta costurilor
Costul mediu pe click (CPC) de 0,04 $ indica o utilizare extrem de eficienta a bugetului, reusind sa atraga un numar mare de clickuri cu o investitie relativ mica. Desi au existat variatii in CPC intre campanii, costurile generale au ramas la un nivel foarte scazut.
Valoarea conversiilor
Valoarea totala a conversiilor de 6.001,84 $ arata ca campaniile au fost capabile sa genereze venituri substantiale in raport cu suma cheltuita. Anumite campanii au avut performante remarcabile in ceea ce priveste valoarea conversiilor, demonstrand ca o targetare precisa si o optimizare continua pot conduce la rezultate foarte bune.
Scorul ROAS
Scorul ROAS (return on ad spend) este de 3.42, si indica faptul ca aceste campanii au fost extrem de eficiente si profitabile. Acest rezultat sugereaza ca metodele si tacticile utilizate au fost foarte eficiente, oferind o baza solida pentru campanii viitoare si pentru cresterea continua a vanzarilor.
Concluzii
Eficienta bugetara: Campaniile au reusit sa utilizeze eficient bugetul disponibil, generand un numar mare de clickuri la un cost foarte scazut pe click.
Impact ridicat: Cu un numar semnificativ de afisari si un impact ridicat, campaniile au asigurat o vizibilitate mare pentru magazinul online de articole medicale.
Conversii reale: Cu o valoare totala a conversiilor, de 6.001,84 $, campaniile au demonstrat o rentabilitate buna, indicand un ROAS pozitiv.